4.1.2.56 Vprašanja o plačah v letu 2025 za svetovalnega delavca, tajnika, računovodjo, vodjo sektorja III, administratorja in referenta UE
Avtorji založbe
Za nadomeščanje bolniške bomo na delovno mesto svetovalnega delavca VII/2 (D027026) s 24. 2. 2025 zaposlili delavko, ki je bila nazadnje zaposlena v JS v času od 23. 12. 2023 do 10. 3. 2024 na DM učitelja VII/1 (D027029). Na tem zadnjem DM je bila v nazivu svetovalka uvrščena v maksimalni 44. PR.
Zanima nas konkretno v kateri PR jo sedaj po skoraj 1-letni prekinitvi dela v JS uvrstimo, če jo torej zaposlujemo na DM v višjem TR svetovalnega delavca?
Dodati še moramo, da delavka prevedbe delovnega mesta na 31. 12. 2024 ni imela, saj je od 11. 3. 2024 dalje samozaposlena (s.p.).
Če bi njeno zadnje DM učitelja VII/1 prevajali iz starega 44. PR v novo PL bi bilo le-to prevedeno v 31. PR, kar pomeni, da bi delavka presegla maksimalni PR v nazivu učitelj svetovalec (25-30 PR).
Delovno mesto svetovalnega delavca VII/2 v nazivu svetovalec ima v novi PL enak razpon kot učitelja VII/1 od 25 do 30 PR.
Glede na določbe 18. člena v povezavi z 21. členom ZSTSPJS in dejstvom, da prevedbe pri delavki ni bilo, ker ni bila v tem času zaposlena v JS, smo mnenja, da 3. odstavka 97. člena ZSTSPJS tukaj ne moremo uporabiti in jo bomo zato uvrstili v max PR naziva, torej 30. PR (in ne 31. PR).
Prosimo za pojasnilo oz. konkretno obrazložitev.
Zakon o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 95/24; v nadaljevanju: ZSTSPJS) v 21. členu določa, da kadar javni uslužbenec po prekinitvi delovnega razmerja v javnem sektorju ponovno sklene pogodbo o zaposlitvi pri istem ali drugem delodajalcu v javnem sektorju, se za namen določitve plačnega razreda pod pogoji iz 17. in 18. člena tega zakona šteje, da se delovno razmerje nadaljuje brez prekinitve.
Ker gre v konkretnem primeru za sklenitev delovnega razmerja na delovnem mestu v višjem tarifnem razredu po prekinitvi, se za določitev plače uporabi določba 18. člena ZSTSPJS, ki določa, da če bi bil javni uslužbenec zaradi premestitve ali sklenitve pogodbe o zaposlitvi za drugo delovno mesto oziroma imenovanja v naziv v višjem tarifnem razredu pri istem ali drugem delodajalcu uvrščen v nižji ali isti plačni razred, kot ga je dosegel z napredovanjem na delovnem mestu oziroma v nazivu pred to premestitvijo ali sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi, se mu plačni razred na novem delovnem mestu oziroma v nazivu določi tako, da se že doseženi plačni razred na delovnem mestu oziroma v nazivu pred premestitvijo oziroma sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi oziroma pred imenovanjem v naziv poveča za en plačni razred. Ne glede na prejšnji odstavek javnega uslužbenca ni mogoče uvrstiti v višji plačni razred, kot znaša končni plačni razred delovnega mesta oziroma naziva.
ZSTSPJS ne določa, da bi se pri javnih uslužbencih, ki na dan 31. 12. 2024 niso bili zaposleni v javnem sektorju, za namen določitve osnovne plače po prekinitvi delovnega razmerja, plačni razred na delovnem mestu, ki so ga zasedali pred prekinitvijo, prevedel v plačni razred nove plačne lestvice. Iz navedenega izhaja, da v primerih, ko so javni uslužbenci imeli prekinitev delovnega razmerja v prejšnjem plačnem sistemu in na dan 31. 12. 2024 niso bili zaposleni v javnem sektorju, uporaba 18. člena ZSTSPJS, pri kateri bi doseženi plačni razred javnega uslužbenca povečali za 1 plačni razred, v novem plačnem sistemu ni mogoča. Javni uslužbenec se v teh primerih uvrsti v izhodiščni plačni razred delovnega mesta oz. naziva, ki ga zasede po prekinitvi delovnega razmerja v javnem sektorju.
V takšnih primerih bi bilo smiselno presoditi, ali se lahko uporabi določba prvega odstavka 22. člena ZSTSPJS, ki določa, da se lahko javnega uslužbenca ob zaposlitvi znotraj javnega sektorja uvrsti v plačni razred, ki je za največ deset plačnih razredov višji od izhodiščnega plačnega razreda delovnega mesta oziroma naziva, če:
– ima najmanj toliko let delovne dobe na primerljivih delovnih mestih, kot bi jih v skladu s tretjim odstavkom 25. člena tega zakona potreboval za napredovanja za toliko plačnih razredov, za kolikor ga predstojnik višje uvrsti na podlagi tega odstavka,
– ima posebna znanja, kompetence, ki so potrebne za uspešno opravljanje dela na tem delovnem mestu in niso pogoj za zasedbo delovnega mesta ali če za to obstajajo drugi utemeljeni razlogi in
– so v letnem finančnem načrtu zagotovljena finančna sredstva v okviru stroškov dela.
Iz spodnje preglednice izhaja, koliko let delovne dobe na primerljivih delovnih mestih je potrebnih za višjo uvrstitev za posamezni plačni razred. V tem primeru pridobitev soglasja za višjo uvrstitev ni potrebna.
Mag. Katja Knez
Prosimo za pojasnilo 8. odstavka 22. člena Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju, ki pravi, da se plačni razredi, pridobljeni s soglasjem pristojnega organa, ne štejejo za napredovanje. V katerih primerih se uporablja to določilo? Ali se to določilo uporablja tudi v kontekstu določanje napredovalnega obdobja (na primer: uslužbenec je ob zaposlitvi pred 1.1.2025 pridobi s soglasjem 5 plačnih razredov; ali se za redno napredovanje šteje, da bo napredoval v…