Danes je 24.11.2024

Input:

Svetovanje državnega notranjega revizorja pri pripravi in vzpostavitvi registra tveganj proračunskega uporabnika

7.5.2014, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 11 minut

8.5.2 Svetovanje državnega notranjega revizorja pri pripravi in vzpostavitvi registra tveganj proračunskega uporabnika

Simona Žnidar

  • Pravne podlage za vzpostavitev registra tveganj

Zahteva po vzpostavitvi registra tveganj pri proračunskih uporabnikih je določena v:

  • Zakonu o javnih financah, kjer je izpostavljena odgovornost predstojnika proračunskega uporabnika za vzpostavitev in delovanje ustreznega sistema finančnega poslovodenja in kontrol ter notranjega revidiranja;

  • Politiki vzpostavitve in razvoja sistema notranjega nadzora javnih financ, ki je bila sprejeta z namenom, da se oblikuje okvir za sodoben, ustrezen in učinkovit sistem notranjega nadzora javnih financ za urejeno, gospodarno, učinkovito in uspešno poslovanje v celotnem javnem sektorju v Republiki Sloveniji;

  • Pravilniku o usmeritvah za usklajeno delovanje sistema notranjega nadzora javnih financ, ki je izdan na osnovi Zakona o javnih financah in v skladu s Politiko vzpostavitve in razvoja sistema notranjega nadzora javnih financ, katere namen je oblikovati ustrezen in učinkovit sistem notranjega nadzora javnih financ za urejeno, gospodarno, učinkovito in uspešno poslovanje v celotnem javnem sektorju. Pravilnik v 6. členu določa, da je doseganje ciljev sestavni del vodenja in da se morajo proračunski uporabniki odzivati na vse vrste tveganj, ki lahko vplivajo na doseganje njihovih ciljev. Poudarjena je tudi vloga vodstva, ki mora ugotoviti takšna tveganja, oceniti verjetnost, da se pojavijo, oceniti posledice teh tveganj ter se odločiti, kakšne ukrepe je treba sprejeti za obvladovanje teh tveganj na še sprejemljivi ravni. Poudarjeno je še, da mora biti obvladovanje tveganj sestavni del vodenja;

  • Usmeritvah za notranje kontrole, kjer je opredeljeno upravljanje s tveganji in notranjo kontrolo, vsebina oz. definicija tveganja, ocenitev tveganja, definicija sprejemljivega tveganja, opredeljeni so možni odzivi na tveganja ter preverjanje strukture tveganja;

  • Strategiji razvoja notranjega nadzora javnih financ v Republiki Sloveniji za obdobje 2005 do 2008, ki je ciljno naravnana, tako da so določeni strateški in štirje posebni cilji z namenom, da bi se sistem notranjega nadzora javnih financ tudi v praksi ustrezno izvajal. Določene so tudi aktivnosti za doseganje teh ciljev. Tako se tretji poseben cilj nanaša na uvajanje upravljanja s tveganji in na tej podlagi zagotavljanje učinkovitega sistema notranjega kontroliranja. Prav tako je poudarjena tudi odgovornost predstojnika, da vzpostavi register tveganj.

    • Aktivnosti