Danes je 24.11.2024

Input:

Smotrno zagotavljanje notranjega revidiranja

7.5.2014, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 11 minut

8.4.1 Smotrno zagotavljanje notranjega revidiranja

Simona Žnidar

Smotrno zagotavljanje notranjega revidiranja je opredeljeno v Strategiji razvoja notranjega nadzora javnih financ v Republiki Sloveniji za obdobje 2011 do 2015 (v nadaljevanju: Strategija). Notranji nadzor javnih financ obsega na enotnih temeljih zasnovan sistem finančnega poslovodenja in kontrol ter notranjega revidiranja pri uporabnikih proračuna in stalno preverjanje tega sistema. To določa 99.a člen ZJF.

Notranji nadzor javnih financ temelji na treh temeljih, ki so:

  • odgovornost predstojnika oziroma poslovodnega organa uporabnika proračuna za vzpostavitev in stalno posodabljanje sistema notranjih kontrol,

  • notranje revidiranje kot dejavnost neodvisnega vrednotenja sistema notranjih kontrol in dajanja priporočil za izboljšave in

  • centralni organ za harmonizacijo in koordinacijo delovanja notranjega nadzora javnih financ (opomba: Ministrstvo za finance, Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna).

Za dosego splošnega cilja Strategije, ki je stalno izboljševanje sistema notranjega nadzora javnih financ, je Vlada RS sprejela še posebna cilja strategije in ju podrobno opredelila. Posebna cilja Strategije sta razvoj funkcije notranjega revidiranja in krepitev poslovodne odgovornosti.

Opredelila je, da se mora okrepiti razvoj funkcije notranjega revidiranja predvsem:

  • z zagotavljanjem kvalitetnega notranjega revidiranja,

  • s smotrnim zagotavljanjem in izvajanjem notranjega revidiranja,

  • z informacijsko podporo notranjemu revidiranju in

  • z ustreznim vrednotenjem delovnega mesta notranjega revizorja (opomba: Za zasedbo delovnega mesta notranjega revizorja mora med drugim ta imeti tudi pridobljen certifikat državnega notranjega revizorja oziroma certifikat preizkušenega državnega notranjega revizorja).

Zelo pomemben dejavnik, kot tudi poseben cilj Strategije, je poslovodna odgovornost, ki jo je potrebno okrepiti predvsem:

  • z izobraževanjem predstojnikov in poslovodnih organov ter vseh vodstvenih ravni s področja notranjega nadzora javnih financ in

  • z uvajanjem izjave predstojnikov oziroma poslovodnih organov o zanesljivosti delovanja notranjih kontrol.

Smotrno zagotavljanje notranjega revidiranja

Notranje revizijske službe so v glavnem organizirane le pri večjih neposrednih uporabnikih proračuna in so večinoma kadrovsko šibke in posledično neustrezne dejanskim potrebam dajanja zagotovil o notranjih kontrolah.

Organiziranje skupnih notranje revizijskih služb je že od vsega začetka določal ZJF, kot tudi Pravilnik o usmeritvah